Λογότυπο Σούπερ Ακίνητα
Alpha αστικά ακίνηταAlpha αστικά ακίνητα
"Παγώνει" το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας

To υπουργείο Περιβάλλοντος παγώνει το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που ανακοινώθηκε πριν από δύο μήνες.

Αμφίβολη η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, ενώ εγκαταλείπεται η πολιτική παροχής οικονομικών και φορολογικών κινήτρων για την επιστροφή των κατοίκων στο κέντρο της πόλης, κάτι που είχε αποφασιστεί για τις περιοχές Γερανίου και Μεταξουργείου.

Σχεδιάζονται νέες εντάξεις στα σχέδια πόλης καθώς και η υλοποίηση μεγαλύτερων έργων υποδομής, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Αναβλήθηκε η κατάθεση του νέου ρυθμιστικού στη Βουλή,όπως είχε πραγραμματιστεί και δρομολογείται η δημιουργία άλλου ρυθμιστικού σχεδίου.

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, θεωρεί ότι η οικονομική κρίση επιβάλλει την ανάγκη αναθεώρησης του υφιστάμενου σχεδίου. Πάντως, δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν το σχέδιο που παρουσιάστηκε ως αφοριστικό και δογματικό.

Σημαντικό ρόλο στην αλλαγή της γραμμής, φαίνεται ότι έχει παίξει και η Περιφέρεια Αττικής, η οποία ζητά να έχει λόγο στη διαμόρφωση των ρυθμιστικών κανόνων για την Αττική της επόμενης δεκαετίας.

Το ΤΕΕ ζήτησε ένα νέο ρυθμιστικό σχέδιο που θα βοηθήσει στην επανεκκίνηση της οικονομίας, με νέες εντάξεις και διευκόλυνση των πολιτών σε ό,τι αφορά την κατασκευή νέων οικοδομών.

Το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας που παρουσιάστηκε πριν από δύο μήνες, ενσωμάτωνε τις αρχές της συμπαγούς πόλης. Βασικός του στόχος ήταν η ανάσχεση της πολεοδομικής επέκτασης της Αθήνας προς τα προάστια και δη τα Μεσόγεια, με εργαλεία όπως η παροχή οικονομικών κινήτρων για την επιστροφή των κατοίκων σε περιοχές του κέντρου όπως το Γεράνι, το Μεταξουργείο και τα Κάτω Πατήσια, καθώς και το πάγωμα των εντάξεων.

Επίσης, προέβλεπε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο με επίκεντρο τη Λεωφ. Πανεπιστημίου. Σχέδια υπήρχαν και για την επέκταση των γραμμών του τραμ. Σε ό,τι αφορά τους αυτοκινητόδρομους, θεωρείται πιθανό το ενδεχόμενο να μην προωθηθεί μόνο η κατασκευή του νότιου κλάδου της περιφερειακής Υμηττού έως τη Λεωφ. Βουλιαγμένης στο ύψος του Ελληνικού, αλλά να ενταχθεί και η σήραγγα της Αργυρούπολης που θα συνδέσει απευθείας τα νότια προάστια με το αεροδρόμιο και τα Μεσόγεια.